Sharepoint hub keskittää kokonaisuuden — 15.11.2018

Sharepoint on normaali käyttäjälle vaikea käsittää. Sivustokokoelmat, sivustot ja kirjastot ovat käsitteitä joita normaalikäyttäjän ei kuulukaan ymmärtää. Hän haluaa käyttää navigointia ja asiakirjoja ajattelematta kokonaisuutta. Kokonaisuuden pitää taipua käyttäjän tarpeisiin.


Sivustokokoelmien hallinta on ollut kehittäjille tuskaa, kun sopivaa tapaa yhdistää eri kokonaisuuksia ei ole ja hallinnassa on usein sorruttu ylilyönteihin. Kun käyttäjä vain haluaisi, että kaikki näyttäisi suurin piirtein samalta ja navigointi periytyisi kätevästi eri sijainteihin. Jos uutiset saisi vielä kätevästi näkymään eri sijainneissa, se olisi jo unelma.

Sharepoint hub
Sharepoint onkin muuttumassa askelta helpommaksi, jos ominaisuudet vain hoksaa ottaa käyttöön. Sharepoint hallintaan on tullut hub-sivustot, missä määritetään pääsivusto ja sille alisivustot. Sivustoille tämä tuottaa yhteistä hallintaa ja navigointia hyvin helpolla tavalla.


Uutisten tuottaminen ja levittäminen eri sivustokokoelmista onnistuu helposti ja hub-sivustojen käyttö antaa saumattoman käyttökokemuksen. Sivuille käyttäjät saavat samalla lisää työkaluja, joilla käyttöliittymä erikohteisiin on muokattavissa käyttäjien toimesta.


Lisäksi hub-sivustot mahdollistavat Office 365 ryhmien ja Teams-sivustojen keskittämisen hub-sivustoon. Jos hub-sivustojen omat navigointi mahdollisuudet eivät vielä tyydytä, voi niihin tuoda oman ilmeensä megamenu navigoinnilla missä alisivusto linkit ryhmittyvät näyttävästi suoraviivaiseen navipalkkiin.